''Silos'' - Hugh Howey

''Silos'' - Hugh Howey. Recenzja 


Tytuł: ''Silos''
Seria: ''Silos''
Autor: Hugh Howey
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc


Hej! Pamięta ktoś jeszcze o mnie? Nadal tu jestem! Wiem, że częstotliwość pojawiania się postów  pozostawia wiele do życzenie. Ale mam nadzieję, że mi to wybaczycie. Dziś przychodzę do Was z moją opinią o książce ''Silos''. Miłego czytania! 


''What god would make so much rock below and air above and just a measly silo between?''

 ''Silos'' to pierwszy tom trylogii autorstwa Hugh Howey'a. Akcja osadzona jest w post-apokaliptycznym świecie, w którym domem ludzi jest ogromny podziemny silos. Mieszkańcy mają w nim wszystko co potrzebne do życia. Zakazane jest jakiekolwiek wspominanie o świecie zewnętrznym. Nieposłuszni mieszkańcy karani są... śmiercią. Historie bohaterów, choć z pozoru różne, mają ze sobą wiele wspólnego.

 O fabule wspomniałam na tyle, żeby nikomu nie zdradzić zbyt dużo z książki, ponieważ właśnie poznawanie świata wykreowanego to jeden z wielu plusów tej książki. Cała konstrukcja silosu jest niesamowicie skomplikowana i jestem pod wielkim wrażeniem wyobraźni autora. Kilkadziesiąt kondygnacji ciągnących się w nieskończoność to świat, w jakim przyszło żyć bohaterom tej powieści. 

 Muszę oczywiście napisać kilka słów o bohaterach, których w tej historii jest naprawę wiele. Zaczynając od Holstona, poprzez Lukasa i, na mojej ulubionej bohaterce, Juliette, kończąc. Każda z postaci jest inna, posiada swoją profesję i określone cele w życiu. Spotyka ich wiele przeciwności losu, do których często przyczyniają się ludzie ''u władzy''. Czy mieszkańcy górnych pięter rzeczywiście chcą dla ludzi tego, co najlepsze? Czego im nie mówią? Tego dowiecie się sięgając po naprawdę imponujący początek trylogii, której lepszego rozpoczęcia nie mogłam sobie wyobrazić. Barwny język autora, zwroty akcji i tysiące sekretów poukrywanych w ciemnych zakamarkach silosu to powody, które powinny Was zachęcić do poznania tej historii.
''Silos'' to genialnie napisana powieść z gatunku fantastyki. Ja w tej historii przepadłam i już nie mogę się doczekać sięgnięcia po drugą część. Moja ocena to nic innego jak: 5/5. Dziękuje za przeczytanie i zachęcam do zostawienia po sobie śladu!

                                                                                                                                                    I.

Za możliwość przeczytania książki dziękuje wydawnictwu Papierowy Księżyc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Aza&Margo , Blogger